Garantie aanvraag

Mocht u onverhoopt toch een garantie claim hebben vind u hieronder per merk wat de procedures zijn.
Dit wordt ons opgelegd (Januari 2015) door fabricanten en importeurs en is bedoeld om alles zeer snel en correct op te lossen.

JILONG (Cheyenne & Z-Ray):
Om eventuele problemen snel op te kunnen lossen zijn de garantieprocedures van onze producten veranderd door de fabricant en importeur. Om ook dit seizoen alles soepel te laten verlopen en misverstanden te voorkomen volgen hieronder de regels. Garantieclaims worden niet gecrediteerd. De claim wordt opgelost door het opsturen van spare parts. Het vervangende onderdeel wordt dan direct naar de klant gestuurd. De service afdeling is geopend tijdens het seizoen van 1 maart tot 1 november. De klant dient zelf via de website www.jilong.nl een garantieformulier in te vullen. De garantieformulieren vindt u onder het kopje aftersales op de after-sales pagina van de website of via onderstaande linken.

Garantie formulier : Cheyenne & Z-ray rubberboten:   KLIK HIER
Garantie formulier : Pathfinder Kajak  en SUP board:  KLIK HIER

Let op! Het garantieformulier kan enkel digitaal  worden verzonden. Naast de NAW gegevens van de klant en een omschrijving van het probleem dienen er ook drie foto’s toe worden gevoegd:

  • Foto van het aankoopbewijs;
  • Gedetailleerde foto van het probleem;
  • Algemene foto van het product (bijvoorbeeld opgepompte boot).

Wij (RubberbootExpert) mogen als webwinkel geen artikelen retour nemen. Als de klant het garantieformulier zelf invult heeft hij in het hoogseizoen binnen twee dagen een vervangend onderdeel in huis als het onder de garantie valt. Garantieformulieren die niet digitaal worden aangeleverd, kunnen niet worden verwerkt. 

Let op! Lekkage valt alleen onder de garantie als er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de seal naad). Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren of verkeerd of geen gebruik van chemicaliën vallen niet onder de garantie. Ook schade die wordt veroorzaakt door het niet naleven van de voorschriften valt niet onder de garantie. Alle boten worden op de fabriek tijdens de productie 2x getest door ze op te pompen en 24 uur te laten staan.
Garantie Cheyenne rubberboot : 1 jaar
Garantie Z-Ray rubberboot : 2 jaar
Garantie Kajak Pathfinder : 1 jaar
Garantie Z-Ray SUP board : 1 jaar
Garantie opblaasboten : 1 jaar op fabrieks fouten


ACCU's:
Bij een accu heeft u 2 jaar garantie op celsluiting (productie fout) nooit op capaciteit. Slecht, teweinig of met een verkeerde lader een accu laden resulteerd altijd in snel tempo tot capaciteits verlies.
Om eventuele problemen snel op te kunnen lossen zijn de garantieprocedures van de accu's hieronder beschreven. Garantieclaims worden niet gecrediteerd. De claim wordt opgelost door het opsturen van een nieuwe accu. Laat de accu altijd door iemand / bedrijf testen die er verstand van heeft.
Hieronder staat wat u moet doen. 

  • Foto van de factuur.
  • Maak een foto van de accu aangesloten op de tester met het voltage.
  • Foto van het nummer van de accu wat in de accu is gesmolten (meestal ergens in de deksel).
  • Foto van het test rapport.
  • Algemene foto van het product.

Zonder meten en testen is NOOIT te zien of de accu defect is, meten is weten.
Garantie accu : 2 jaar fabrieksgarantie / celsluiting, niet op capaciteit verlies.

TALAMEX (Talamex & Mariner):

 
Talamex opblaasboot – gebruikershandleiding:

Talamex boot gekocht ! registreer direct, KLIK HIER 
Mariner buitenboordmotor gekocht ! stuur direct u registratie kaart op deze zit bij de motor.

Voor rubberboten geldt het volgende: Garantieregistratiekaart in combinatie met de aankoopfactuur is het enige geldige registratiebewijs en moet worden overgelegd op het moment dat service uit hoofde van de garantie wordt verzocht. Garantieclaims worden niet aanvaard als u deze kaart niet kunt tonen.

Let op! Het garantieformulier kan enkel digitaal  worden verzonden. Naast de NAW gegevens van de klant en een omschrijving van het probleem dienen er ook drie foto’s toe worden gevoegd:

  • Foto van het aankoopbewijs.
  • Gedetailleerde foto van het probleem.
  • Algemene foto van het product (bijvoorbeeld opgepompte boot).
  • Artikel en serie nummer.
  • Waar wordt de boot gebruikt.

Voor het digitale garantie aanvraag formulier, KLIK HIER
U kunt dit mailen naar info@rubberbootexpert.nl en wij nemen u klacht direct in behandeling.
Voor garantie van de Mariner buitenboordmotor kunt terecht bij alle Mercury dealers.
Garantie Talamex rubberboot : 2 jaar garantie (Alleen met registratiekaart en factuur).
Garantie Talamex fluistermotor TM serie : 2 jaar garantie (factuur is garantiebewijs).
Garantie Mariner buitenboordmotoren : 2 jaar fabrieksgarantie (Alleen na registratie).

JOBE:
Mocht er iets mis zijn met u Jobe product kunt u het beste het het digitale garantie formulier invullen:

  • Maak een foto van de factuur.
  • Maak een duidelijke foto die goed ingezoomd is van het defect.
  • Maak een foto waar het hele product op staat.

Voor het digitale garantie aanvraag formulier, KLIK HIER
Stuur dit alles per mail naar info@rubberbootexpert.nl en wij nemen de klacht in behandeling bij Jobe.
Garantie Jobe : Op de meeste producten zit 1 jaar garantie bij normaal gebruik.

INGEBRUIKNAME KAART VOOR ZWEMVESTEN:
Als u nieuwe zwemvesten heeft gekocht kunt u het beste de kaart invullen en zorgen dat u die bij heeft.
Hiermee kunt u altijd aantonen en voor uzelf in de gaten houden hoe oud u spullen zijn.
Zo komt u nooit voor verrassingen te staan mocht er iets gebeuren.
Voor een ingebruikname kaart KLIK HIER

KOLIBRI-BOTEN:
Mocht er iets mis zijn met u Kolibri product kunt u het beste het het digitale garantie formulier invullen:

  • Maak een foto van de factuur.
  • Maak een duidelijke foto die goed ingezoomd is van het defect.
  • Maak een foto waar het hele product op staat.

Voor het digitale garantie aanvraag formulier, KLIK HIER
Stuur dit alles per mail naar info@rubberbootexpert.nl en wij nemen de klacht in behandeling bij Kolibri.
Garantie Kolibri-boten : Op de meeste producten zit 3 jaar garantie bij normaal gebruik. 

ALGEMEEN GARANTIE AANVRAAG FORMULIER:
Hier vind u het digitale algemeen garantie aanvraag formulier. 
KLIK HIER


CONTACT GEGEVENS:
Wij doen ons best om alles goed en makkelijk te laten verlopen en ook zo duidelijk mogelijk op de site te plaatsen. Heeft u nog ideeën mag u ze altijd mailen, hieronder vind u onze gegevens.



RubberbootExpert

Rondenwaard 7
5236 WD's-Hertogenbosch (Empel)
073-6445734
info@rubberbootexpert.nl

Bankrekening nummer : 1163.85.758 Rabobank
BIC : RABONL2U
IBAN : NL56 RABO 0116 3857 58
K.v.K. : 17189374
B.T.W. Nummer : NL816920850 B01
RubberbootExpert is onderdeel van B. Smetsers Beheer B.V.